مسابقات کاراته قهرمانی آسیا؛ نقره به کومیته تیمی مردان رسید
بیستودومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا امروز (یکشنبه) در شهر بالی اندونزی به پایان رسید و تیم کومیته مردان کشورمان با شکست در دیدار نهایی مقابل اردن به مدال نقره دست یافت.
ایران در دیدار نهایی کومیته تیمی مردان به مصاف اردن رفت و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب حریف خود شد تا از کسب دهمین عنوان قهرمانی آسیا در این بخش باز بماند. در این دیدار، صالح اباذری 3 بر صفر، اسماعیل معتمدی 5 بر 3 و مهدی عاشوری 7 بر صفر مقابل رقبای خود شکست خوردند تا تیم کشورمان به مدال نقره برسد.
ملیپوشان کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی، روز گذشته موفق به شکست تیمهای نپال، ویتنام و ژاپن شده بودند.
با پایان رقابتهای کومیته تیمی مردان، پرونده تیم ایران در بیستودومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با کسب 3 مدال طلا، یک مدال نقره و 5 مدال برنز و عنوان نایبقهرمانی آسیا بسته شد. ژاپن با کسب 5 مدال طلا، 3 نقره و 5 برنز بر سکوی نخست ایستاد و قزاقستان نیز با 2 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز عنوان سومی را از آن خود کرد.
در این دوره از مسابقات، مرتضی نعمتی در وزن 75- کیلوگرم، محمود نعمتی در وزن 84+ کیلوگرم و تیم کومیته بانوان ایران موفق به کسب مدال طلا شدند. تیم کومیته مردان به مدال نقره رسید و فاطمه صادقی و علی زند در کاتای انفرادی، تیم کاتای بانوان، مهرنگار احمدی در وزن 61- کیلوگرم و علیاصغر آسیابری در وزن 84- کیلوگرم نیز مدال برنز کسب کردند.
در جدول غیر رسمی تفکیک مدالها در بخش کومیته تیم کشورمان در بخش مردان همراه با تیم قزاقستان با کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز بهترین عملکرد را داشت. اردن با 2 مدال طلا و یک مدال نقره و عربستان با یک مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
در بخش بانوان نیز تیم کشورمان پس از ژاپن با یک مدال طلا، 3 مدال نقره و یک مدال برنز و ویتنام با یک مدال طلا و 3 برنز در رتبه سوم همراه با تیم اندونزی با یک مدال طلا و یک مدال برنز قرار گرفت.
بیستودومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا با حضور 411 ورزشکار از 33 کشور از روز پنجشنبه آغاز شد و امروز با برگزاری دیدارهای نهایی به پایان رسید.