افتضاح آسیا/ 5 تیم از 9 تیم اخر شدند. لطفا سهمیه آسیا را کم کنید!
آسیایی ها بدترین عملکرد را در بین تمام قاره ها داشتند...
ژاپن و استرالیا به دور دوم صعود کردند، ایران می توانست صعود کند اما بدون باخت و با کمترین شانس از رسیدن به دور دوم بازماند.
کره جنوبی هم یک برد و 2 باخت خفیف داشت و می توانست صعود کننده باشد، در بین تیم های دیگر عربستان وضع بهتری داشت، عربستان با 2 مساوی برابر اروگوئه و کیپ ورد و یک باخت سنگین برابر اسپانیا حذف شد و تیم قطر هم یک مساوی برابر سوئیس صدرنشین گرفت اما 2 باخت بد به بوسنی و کانادا داد، سه تیم دیگر آسیایی ها ول معطل بودند که البته اردن باخت های خفیف تری داشت و برابر آرژانتین و الجزایر و اتریش همه رنگ باخت را دید اما 2 گل زد و 8 گل خورد، با این حال تیم های ازبکستان و عراق تا دلتان بخواهد گل خوردند و در این بین این 2 تیم در کنار تونس جزو سه تیم آخر جام جهانی امسال بودند.
به هر حال آسیایی ها نشان دادند که لیاقت داشتن 9 تیم در جام جهانی را نداشتند و برای آنها باید حداقل 2 سهمیه کاهشی در جام جهانی آینده داد، یعنی آمار 8 به اضافه یک انها باید برابر دور بعدی به 6 به اضافه یک برسد!