آینده والیبال اینجاست، بازگشت آسیا به سوی ایران
درست است که ما برابر ژاپن باختیم و قبل از این هم برابر آمریکا و فرانسه در خانه اش بازنده شده بودیم اما این باخت ها نسبت به ادوار گذشته تفاوت هایی آشکار دارد.
در لیگ ملتهای امسال تیم ما تا به حال در 3 بازی برابر بلژیک و ژاپن و فرانسه 3-2 بازنده شده است، تفاوت این باخت ها با گذشته بسیار است:
1- بعد از سالهای بسیار این بار از ژاپن 2 ست گرفتیم، سالهای بود که برابر ژاپن 3-0 می باختیم، درست در 4 بازی متوالی برابر ژاپن 3-0 بازنده شده بودیم.
2- در این بازیها برابر بلژیک و ژاپن ابتدا از حریف 2-0 عقب بودیم و در ادامه 2 ست گرفتیم و مساوی شدیم و در پایان برابر حریف بازنده شدیم.
3- برابر فرانسه قدرتمندی 3-2 باختیم که از بزرگترین تیم های لیگ ملتها در ادوار گذشته و از پرافتخارترین تیم ها بوده است.
مهم تر از همه این است که تیم ملی والیبال ما در 2 سال گذشته مدام جوانگرایی کرده است و هر بار این جوانگرایی بیشتر موفق بوده است، این بار بعد از این که ما عرشیا به نژاد را فیکس کردیم و از عیسی ناصری و پوریا حسین خانزاده و مبین نصری بهره بردیم رو به جوانترهایی مثل علی حق پرست و حاجی کلاته آوردیم، تیم ملی والیبال ما دیگر کاملا متحول شده است، دیگر حتی ما در تیم خودمان بازیکن زیر 20 سال بیشتر از بازیکن بالای 27 سال داریم، در تیم ما از جمع 16 بازیکن، 12 نفر متولد دهه هشتاد هستند و تنها 4 نفر متولد دهه هفتاد هستند که آنها هم بین 25 تا 27 سال سن دارند.
این جوانها آینده والیبال را به ایران خواهند اورد، اینها همان ها هستند که 3 سال قبل و یک سال قبل با تیم ملی 21- ایران قهرمان جهان شدند.