تمام شد؛ به جای بشارتنامه، مصیبتنامه نوشتیم
یک روز بعد از پایان بازی ایران برابر مصر مشخص شد که تیم شایسته ما نمیتواند در دور بعدی مسابقات فوتبال جام حذفی حضور داشته باشد.
بیتردید نمیتوانستیم از غنا با هدایت کیروش انتظار پیروزی برابر تیم کرواسی را داشته باشیم و تیم ازبکستان هم که در آسیا برای ما شاخ بود، در جام جهانی نشان داد که بیش از حد بی مایه است و وقتی آنها برابر کنگو 3-1 باختند معلوم بود که چشم امید ما تنها باید به سمت بازی اتریش و الجزایر باشد.
بازی اتریش و الجزایر تا دقائق تلف شده 2-2 بود و ما آماده برای نوشتن مصیبت نامه ترک جام بودیم که الجزایر گل زد، در چند ثانیه همه امید های دنیا برای ما زنده شد، داشتیم آماده می شدیم که بشارت نامه صعود بنویسیم که از بد حادثه اتریش در آخرین ثانیه بازی، گل مساوی را زد و بازی 3-3 تمام شد تا تنها برای یک دقیقه در تاریخ جام جهانی طعم صعود به دور دوم را بچشیم.
اما از بازیهایی گفتیم که سرنوشت صعود یا ناکامی ما را تعیین می کرد و حکم ناکامی برای ما را داد، ناکامی با سری بلند و پر شور، ما هیچ وقت مثل امروز به صعود نزدیک نبودیم، جامی بدون باخت برای ما رقم خورد و اگر این وار، این وار لعنتی نبود تیم ما می توانست حداقل در 2 بازی برابر بلژیک و مصر که وار حکم بطلان گلمان را داد، به ترتیب 1-0 و 2-1 برنده باشیم و با 7 امتیاز به عنوان تیم اول صعود کنیم، گل مردود بازی اولمان اصلا به وار نرسید و گلهای مصر و بلژیکمان تنها به خاطر چند سانتیمتر ناقابل رد شد، حیف....
اما در بازیهای دیگر بر اساس انتظار، انگلستان برابر پاناما 2-0 و آرژانتین برابر اردن 3-1 برنده شدند، مسی گل ششم و هری کین گل چهارم را زدند و سربلندترین عناصر انسانی آخرین روز راند سوم جام بودند و در دیداری دیگر پرتغال با تیم ملی کلمبیا مساوی کرد تا به عنوان تیم دوم بالا برود و بیش از پیش نشان دهد که از تیم هایی مثل آرژانتین و فرانسه و اسپانیا و برزیل و حتی هلند چیزهای بسیار کم دارد، پرتغال را با اغماض می توان در رده تیمی مثل آلمان تعریف کنیم که با تیمی متوسط به جام آمده است و حد آنها را باید برابر با امثال سوئیس و بلژیک و نروژ بدانیم.
جام بیست و هفتم به مرحله دوم رسید، 72 بازی از جام رفت و تنها 32 بازی تا پایان جام و معرفی تیم قهرمان باقی مانده است، مرحله دوم بازی تیم ها تا حدودی متعادل است و تنها دیدارهایی مثل پرتغال با کرواسی و برزیل با ژاپن بالاتر از حد انتظار این مرحله هستند، جام زود تمام می شود و قهرمان جام 23 معرفی می شود اما همیشه به یاد خواهیم داشت که در جامی که می توانستیم تیم اول گروهمان باشیم به خاطر چند سانتیمتر از دور رقابت ها کنار رفتیم.