آسیای ها 9 تیم و 2 صعود، آفریقا 10 تیم و 9 صعود
تفاوت فاحش آفریقا و آسیا در موفقیت قابل بررسی است.
آفریقایی ها در جام جهانی 10 تیم داشتند که 9 تیمش صعود کرد، آنها 5 تیم دوم داشتند و 4 تیم آنها به عنوان تیم سوم صعود را تجربه کرده و تنها یک تیم یعنی تونس از صعود به دور دوم مسابقات بازماند.
اما آسیای ها تنها 2 تیم ژاپن و استرالیا را به عنوان تیم های دوم داشتند و به عنوان تیم سوم هم کره جنوبی و به خصوص ایران لیاقت صعود داشتند و 5 تیم آسیا آخر شدند و آبروی آسیا را بردند، تیم های اردن و عربستان تا حدودی آبروداری کردند اما قطر، عراق و ازبکستان آبروی قاره را بردند و نشان دادند که حتی با 48 تیمی شدن جام جهانی آسیای ها لیاقت داشتن حداکثر 6 تیم تا هفت تیم را در جام جهانی دارند نه 8 تیم و 9 تیم!
ببینید آسیا کجاست و آفریقا کجا، ببینید که چرا از اروپا تیم های ایتالیا و دانمارک و صربستان و ایرلند صعود نمی کنند و از آمریکای جنوبی شیلی و پرو ناکام می مانند و از افریقا کامرون و نیجریه حذف می شوند اما از آسیا اردن و ازبکستان به جام جهانی می روند و اینگونه در گروه های خود آخر می شوند.